Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Tulum

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

07 Februari 2007 | Mexico, Tulum

Dag 24 Ruïnes en voltadores

Ondanks aansporingen om rond 08.00 uur bij de ruïnes te zijn, rustig ontbeten en pas daarna vertrokken. We kwamen rond 9.30 uur aan. Het was al een beetje druk.
Het is een fraai aangelegd complex rond de restanten van de stad, die daar ooit lag, prachtig aan de kust op het hoogste punt.
Mooi voor een golfbaan zei Ruud. Binnen de kortste keren gonsde het van de busladingen bruingebronsde mensen, die kennelijk een excursie tijdens hun strandvakantie in Cancun of Playa del Carmen hadden geboekt.
Je kon vanaf de site naar beneden naar het strand en daar was het dan ook heel druk. Heel veel is er niet bewaard gebleven, maar de educatieve borden geven toch een aardige indruk van hoe het geweest moet zijn.
Terug bij de souvenirwinkels, zo'n 500 m voor de entree zagen we de voltadores (vliegende mannen), die daar hun kunstje deden.
Erg leuk om het toch nog te zien. Met de taxi naar het dorp, koffie gedronken (tas laten hangen, hing er nog gelukkig), de was opgehaald en besloten om zelf de middagmaaltijd te bereiden met vis, garnalen, salade en ananas.
Heerlijk gegeten in de schaduw aan de lange tafel voor ons (schoongemaakte) huisje. Geen zin meer om veel te ondernemen, dus lekker gelezen. Tegen de avond zijn Wil en Ruud nog wat pilsjes gaan halen en zijn we naar ons eigen terrein verhuisd i.v.m. de non-alcohol status van het park.
's Avonds geinternet, hangstoeltje voor India gekocht en gegeten bij Don Cafeto, niet veel, we zaten nog vol van vanmiddag.
Nog even gekaart, daarna slapen.