Pamukkale - Beysehir 373 km - Reisverslag uit Beyşehir, Turkije van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Pamukkale - Beysehir 373 km - Reisverslag uit Beyşehir, Turkije van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Pamukkale - Beysehir 373 km

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

20 Mei 2012 | Turkije, Beyşehir

We zijn op tijd weg en dankzij de uitstekende weg schieten we lekker op. Het is zondag en erg rustig op de weg.
Bij Cardak rijden we langs een groot zoutmeer, waar ook zout gewonnen wordt. Het landschap is erg afwisselend.

Tegen de middag zijn we bij Isparta, waar een grote supermarkt open is. we slaan weer nieuwe voorraden in en tot mijn schande moet ik bekennen dat 1/3 van het eindbedrag opgaat aan bier en wijn.
De flessen wijn zijn allemaal beveiligd met een alarm rond de hals, die er bij de kassa afgehaald wordt. We zien eigenlijk zelden een Turk die alcohol drinkt, maar kennelijk doen ze dat toch.

Omdat we sneller dan verwacht opschieten, laten we ons aanvankelijke doel Egirdir vallen en rijden door naar Beysehir. We komen wel door Egirdir, dat aan het enorme gelijknamige meer ligt.
Prachtige kleur water, mooie weg langs de oever. In de verte bergen met witte toppen.

We rijden tussen de fruitbomen, kersen en appels. De appels van vorig jaar (?) liggen in grote stapels bij een fabriek om tot appelazijn te worden verwerkt.
Dat denken we tenminste want in de supermarkt waren heel veel merken appelazijn te koop.
Daarna komen de steenfabrieken.

Dan komen we bij "ons" meer, het meer van Beysehir, nog groter dan het vorige. De coördinaten uit de reisbeschrijving van PiWi kloppen (weer) niet en met de routebeschrijving gaan we de mist in omdat die vanuit een andere kant de stad benadert, waar wij even niet aan gedacht hadden.
Nu hebben we meteen de stad verkend en met behulp van een vriendelijke voorbijganger en de politie worden we de juiste kant opgestuurd.

De camping ligt bij restaurant Ada, 5 km buiten de stad. We staan met zicht op de sneeuwbergen, die helaas in donkere wolken zijn gehuld.
De wind is onze kant uit, dus het duurt niet lang voordat we het begint te regenen. Koud waren we al door de ijzige wind.
De eigenaar van het restaurant heeft in Den Haag gewerkt en spreekt nog wat Nederlands. We gaan bij hem eten. Kip met vier heerlijke bijgerechten en een salade. Heerlijk.
Daarna probeer ik nog te internetten, maar de verbinding is
te slecht.