Naar de lagune - Reisverslag uit Moulay Bou Selham, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Naar de lagune - Reisverslag uit Moulay Bou Selham, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Naar de lagune

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

19 April 2013 | Marokko, Moulay Bou Selham

19 april 2013 Moulay Bousselham

Slecht geslapen; Dodo stond nogal scheef. Na het ontbijt toch maar wat rechter gezet, want ook de koelkast doet het maar matig. Hopelijk helpt het, want anders is dat het volgende wat kapot is. Overigens ontdekten we ook dat er een sierstrip is afgebroken aan de zij- voorkant. Zal wel door ons nachtelijk avontuur zijn gekomen.

We lopen naar Moulay Bousselham langs de hoofdweg. Een van de vele restaurants waar we langs komen heet Nederland. De weg eindigt op een groot plein, vanwaar je mooi uitzicht hebt op de lagune en de Atlantische Oceaan.
Het is een relaxt dorp, geen opdringerige mensen, iedereen vriendelijk.

Er zijn veel kleine vissersbootjes, die door de branding terug moeten de lagune in. Ze maken gebruik van de golven om op het juiste punt "af te slaan". We slaan ze een hele tijd gade vanaf een terras. Heerlijk versgeperst sinaasappelsap! We nemen een kilo aardbeien mee op de terugweg; kosten 0,90 €cent. Toch ook nog even een kopje koffie gedronken in "Nederland".

Gelukkig heeft deze camping een prima wifi verbinding, zodat ik de achterstallige verslagen en foto's kan plaatsen en we kunnen genieten van jullie reacties. Ook wij hadden de herinnering aan de pech met de Bedford en het oprijden van de ferry naar Samos. Heb ik gedaan toen. Nu heeft Ruud het vuile werk opgeknapt. Het heeft Piet zijn afkeer van veerboten alleen maar versterkt.

De rest van de dag brengen we in de luie stoel door.

• 19 April 2013 - 19:53

Sag:

Hoe lopen de vrouwen er daar bij? Zijn ze allemaal gesluierd zoals op de zee foto of zijn er ook westers geklede dames bij? Is het inderdaad rond de 30 graden?

• 22 April 2013 - 14:52

Sonja:

Hoi Birgit, vandaag een uur met ma gebeld. Ze vertelde dat jij net gebeld had. Ik zou haar wat voorlezen uit je verslag maar dat is er niet van gekomen. En van Marokko wist ze niet zoveel, en voor ik het wist waren we bezig met het Deense koningslied, waar Christiaan de zoveelste de vijand tegemoet trad vanuit rook en stoom (ik kreeg even het visioen van een gerookte haring, nog warm, heerlijk) en die vervolgens zijn vijand de helm en de hersens in sloeg. Maar dat leek haar voor onze Willem geen toepasselijke tekst. Verder is de 85ste verjaardag van Ineke blijkbaar heel belangrijk voor haar, ze had het er al weken van te voren over en ze kwam er nu ook weer over te spreken. Verder zegt ze dat ze af en toe stukken tijd kwijt is, en dat haar huisarts daar de schouders over ophaalt. Ondertussen is het hier vandaag zonnig maar er staat weer een koude wind. Nog 9 werkdagen en dan hoop ik in Zuid Frankrijk te zitten. Dat is te overzien.

• 23 April 2013 - 11:10

Rita En Henk:

hallo Ruud en Birgit,
    Hier een berichtje van de buurtjes we zijn weer terug en hebben jullie reisverslagen gelezen.Kan me indenken wat je voelde toen je op een stoeltje bij de garage zat. Heb namelijk hetzelfde meegemaakt toen we ons bussie nog haddden,maar als je weer verder rijdt vergeet je weer alles. Zo te lezen maken jullie een fantastische reis, we blijven jullie volgen.

Groetjes

Hen en Rita