Middagje Marrakech II - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Middagje Marrakech II - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Middagje Marrakech II

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

13 Mei 2013 | Marokko, Marrakesh

13 mei 2013 Marrakech

Het is weer erg warm. Lezen, zwemmen, camper proberen te ontstoffen (onmogelijk), zwemmen.
Vanmiddag om half 3 met de taxi naar Palais Bahia gereden. Dit is een voormalig herenhuis in de oude stad. Het deel dat toegankelijk is, bestaat uit een riad (binnentuin) en diverse vertrekken. Mooi gedecoreerd met snijwerk en vooral fraai beschilderde plafonds, die ons doen denken aan de decoraties in Telouet.

We hebben afgesproken dat de taxi ons daar weer oppikt, maar we zijn al eerder klaar. Daarom gaan we naar het naastgelegen restaurant Riad Bahia, waar we een dakterras hebben gezien. Het is prachtig gebouw, met enorme eetzaal en kroonluchter. Op het dak is het helaas niet echt koel.

We laten ons vervolgens naar de Jardin Majorelle rijden. Dit is een tuin die ooit ontworpen is door een schilder met die naam.
De tuin is later in bezit gekomen van Yves St. Laurent, de mode-ontwerper. Er is een gedenkpilaar aan hem gewijd. Het is een bijzondere tuin, heel anders dan we verwachtten.
Het begint met een hoog bamboebos. De hoofdkleuren zijn groen en blauw. Het huis, dat nu museum is, de pergola, de vijverranden zijn allemaal in die kleur. Bijzonder indrukwekkend vond ik de cactustuin. Wat een enorme exemplaren. Door de grond met gravel te bedekken ontstaat er een bijzondere sfeer én het helpt om de bodem vochtig te houden.

Ook nu weer een afspraak met onze chauffeur. Hij zal ons om ca. 18.00 uur weer opwachten. Als we eerder klaar zijn kunnen we mooi in het tegenoverliggende café wat gebruiken. Zo gaat het inderdaad. Hij komt ons daar halen en brengt ons vervolgens weer terug naar de camping. Zijn dag kan niet meer stuk.

Wij gaan weer aan het bier (Wien drinkt meestal een sapje), dan zwemmen, dan nog een bier. Helaas kan de koelkast de laatste dagen het warme weer niet aan en koelt maar net genoeg om de vriezer bevroren en het bederf in de koelkast tegen te houden. Het bier zou iets koeler mogen zijn.
Eten koken in een warme camper. 's Avonds koelt het eindelijk een beetje af, terwijl ik met mijn achterstallige schrijfwerk bezig ben.

• 18 Mei 2013 - 21:31

Sag:

Mooie jurk heb je aan mam!