Middagje Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Middagje Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Middagje Marrakech

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

12 Mei 2013 | Marokko, Marrakesh

12 mei 2013 Marrakech

Na een bijzonder warme nacht, komen we maar langzaam op gang vandaag. Tussen het zwemmen door doen we de was. Bij het zwembad kun je lekker in de schaduw liggen.

We bestellen een taxi voor half 4, om naar hét plein, Jemaa el Fna, te gaan. Op het plein is het voornamelijk druk met toeristen en wagens met sinaasappelsap verkopers. We zijn alweer uitgedroogd en laten ons een glas versgeperst sap goed smaken. Dan gaan we eerst de souks in. Het aanbod is zoals we inmiddels gewend zijn en we dwalen gewoon wat rond. Wien vindt eindelijk de theepot, waar ze weken naar zoekt en ik vind een winkeltje met band om de stoelen mee te matten.

Dit warme weer is vermoeiend en dorstig makend, dus weer een sapje, ditmaal op een dakterras boven de hoeden en petten en de henna verkoopsters.

Avondeten doen we op het plein, waar inmiddels een groot aantal eettenten zijn verschenen, die allemaal vrijwel hetzelfde aanbieden. De keuze is gewoon een kwestie van toeval, er zijn overal proppers en wij laten ons proppen door een jongen die roept ik ben Mohamed Aboutaleb, broer van de burgemeester van Rotterdam. Het eten houdt niet over, maar kost ook niet veel.
We begeven ons richting de taxi's. Er is nu wel veel drukte met muzikanten, slangenbezweerders, henna tattoos, acrobaten, waterverkopers in mooie tenues enz.

Nadat we, zoals velen met ons, vergeefs geprobeerd hebben geld te pinnen bij een 5-tal automaten, met de maestro-card, geven we ons gewonnen en pinnen met Visa, wat wel lukt. Terug met een taxi en zo snel mogelijk het zwembad in. Wat een heerlijkheid.
Daarna douchen en een biertje en wachten tot de wind gaat liggen en het een beetje koeler wordt.