Een voorspoedige start - Reisverslag uit Reinfeld, Duitsland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Een voorspoedige start - Reisverslag uit Reinfeld, Duitsland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Een voorspoedige start

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

27 Mei 2011 | Duitsland, Reinfeld

vrijdag 27 mei 2011 Lutjewinkel - Reinfeld (Dld) 510 km

Het is kwart over twee, de post is geweest zonder de bestelde reisidsen, Dodo is ingericht en nagekeken, het huis is aan kant, de tuin netjes, de kippen geregeld, het weer is niet veel soeps en wij hebben er zin in. Gauw vertrekken dus.

We zijn nog maar even onderweg of we komen de eerste camper tegen. Ruud stelt voor om te turven hoeveel we er vandaag zien. Aan het einde van de dag schat hij zo'n 55 stuks; het is het dubbele!

De reis gaat voorspoedig, de file bij Joure, het 80 km zigzaggen tussen Bremen en Hamburg en de regen drukken de gemiddelde snelheid een beetje, maar als we 's avonds om half tien de camperplek in Reinfeld opdraaien zijn we tevreden en is het droog.

Reinfeld ligt een km of 20 voor Lübeck, dus morgen is het niet ver meer naar Rostock. De camperplaats in Reinfelt is keurig, 6 plekken op een groot parkeerterrein. Dicht bij een meer en het dorp. Voor een paar euro kun je stroom krijgen en het sanitair gebruiken.

Ik doe het natuurlijk weer verkeerd met de stroomkast; i.p.v. eerst ons nummer te drukken, gooi ik eerst het geld er in. De camper op nr. 3 zal blij zijn met de extra 1000 kw. Helaas heb ik geen andere euromunt, maar gelukkig zie in een dame lopen en vraag haar of ze kan wisselen.
Ze kijkt me in eerste instantie wat wantrouwig aan, hoewel ik er toch heus wel netjes uitzie, maar ze heeft toch een euromunt voor me.

We genieten nog even van een biertje en gaan dan onze eerste vakantienacht in.