Met wachten en niets doen kom je ver. - Reisverslag uit Trelleborg, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Met wachten en niets doen kom je ver. - Reisverslag uit Trelleborg, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Met wachten en niets doen kom je ver.

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

28 Mei 2011 | Zweden, Trelleborg

zaterdag 28 mei 2011 Reinfeld (Dld) - Rostock (Dld) - Trelleborg (Z) 156 (auto)km

De zon schijnt, we hoeven ons niet te haasten vanochtend en dat komt goed uit. Om te beginnen blijkt dat 1000 kw de koelkast niet een nacht lang aan de praat houdt (hoewel ons dat verder geen tijd kost).
De spullen in het vriesvak lijken nog redelijk stijf en we proberen meteen om hem even op gas te laten draaien.

Het lukt niet om hem aan te krijgen. Als ik water opzet voor thee krijg ik ook geen gas. Blijkt dat de grote gasfles al leeg is. Kan natuurlijk niet, hij is nog maar 1 week (en beperkt) in gebruik geweest. Ergens moet er iets weglekken. Enfin, de 2e fles aangesloten en toen werkte alles weer.

We kunnen thee drinken en we hopen dat het voldoende bijvriest onderweg, om de ca. 7 uur durende overtocht naar Zweden door te komen. We rijden op ons gemak door het aangename Noord-Duitse landschap. Het koolzaad is al bijna uitgebloeid, maar de bermen en de taluds lijken besneeuwd met witte margrieten. In de middenbermen bloeien de hondsrozen wit en rood. We hebben het vakantiegevoel al helemaal te pakken.

De gedachte om Rostock nog in te gaan voor vertrek laten we varen, de ferryhaven ligt te ver van de stad om te belopen. We kunnen nog niet door de "poortjes", maar er is een heel groot parkeerterrein waar je (6 uur) gratis mag staan. Als we een uurtje later wel opgesteld staan voor de veerboot, duurt het nog erg lang voor het zover is. Lezen, sudoku's maken, kijken naar de trailer-trekkarretjes die de grote containers verplaatsen; de tijd gaat vlot voorbij.

Druk is het niet, op de veerboot is nog veel plaats, we kunnen zitten waar we willen. De overtocht duurt 6,5 uur, aan boord is weinig tot niets te doen. Sommige mensen gaan gewoon op de grond liggen slapen en ook de 4 banken die er zijn worden beslapen.
We komen om ca. half 10 van de boot af, het regent. De douane is absoluut niet in ons en onze lading (bier en wijn) geïnteresseerd.

In mijn boekje staan de coördinaten van een camperplaats in Trelleborg, maar we hebben geen TomTom en weten niet of we links of rechts af moeten als we bij de E22 komen.
Omdat we sowieso richting het oosten gaan, doen we dat nu ook maar en na een paar honderd meter zien we op een grote parkeerplaats een camper staan en daar voegen we ons bij. Het is inmiddels donker en het gaat steeds harder regenen, dus we sluiten lekker de gordijntjes en trakteren onszelf op een wijntje. Van zoveel wachten en nietsdoen word je dorstig.

• 26 Juni 2011 - 11:14

Elsgoetjes@ziggo.nl:

Hallo vakantiegangers, bedankt voor jullie kaart. Ik heb net pas op jullie weblog gekeken, ik had er helemaal nog niet aan gedacht. Mooie reisverhalen en prachtige foto's, de natuur is natuurlijk overweldigend. Pech voor Ruud, dat hij door z'n rug gegaan is, diclofenac helpt bij mij altijd heel goed. Misschien daar in apotheek verkrijgbaar. Helaas is het weer niet helemaal optimaal, maar jullie amuseren je toch wel, lees ik en maken van alles mee.
    Wij hebben nog geen directe plannen, misschien weekje Sauerland in juli en weekje Frankrijk in september. Wel hebben we voor januari een vakantie geregeld op Curaçao, de tickets zijn besteld en het appartement bij particulieren is besproken. Heel wat anders dus, lekker tijdje naar de warmte in de koude maanden.
    We hebben het vooral de laatste weken druk gehad met ons terras, er ligt nu een prachtig hardstenen terras in de achtertuin. Nu jongelui, nog veel plezier en tot horens, groetjes Els