Bossen, bossen, bossen - Reisverslag uit Trosa, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Bossen, bossen, bossen - Reisverslag uit Trosa, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Bossen, bossen, bossen

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

30 Mei 2011 | Zweden, Trosa

maandag 30 mei 2011 Järnavik (Z) - Trosa (Z) 500 km

Een stralend blauwe lucht ook vanmorgen. Maar we moeten er in de auto en tijdens de pauzes van genieten, want volgens Ruud moeten kilometers maken, anders halen we 8 juni in Fauske (Noorwegen) niet.

De campingreceptie is nog steeds gesloten, dus we vertrekken zonder te betalen. Als we een uurtje onderweg zijn zien we een MacD-bord en gaan daar koffiedrinken. Mijn bibliotheekboeken moeten verlengd worden en bij de M is internet. Helaas werkt het hier niet. De koffie met muffin is prima.

Tot aan Nörrkoping volgen we nog de E22, daarna pikken we de E4 (een echte snelweg) op.
We vinden een heerlijk lunchplekje in Paskallavik even buiten de snelweg. Er staan leuke picknicktafelhuisjes en we zien direkt mogelijkheden voor in de tuin.

Het rijden wordt enigszins saai, de kust is niet ver weg, maar weinig in beeld. Vooral veel bossen en bossen en bossen. Alles is groen, behalve het Engels gras en de koekoeksbloemen in de bermen, maar die worden op een gegeven moment ook gewoon. Onder het weinige verkeer zijn veel campers en caravans.

Een km of 30 voor Stockholm slaan we af naar Trosa, waar een camping is aan het water. Die ligt op een (schier)eiland een aantal kms. buiten het stadje en de weg kronkelt zich er naar toe.
Mooi plekje, met een eigen houten vlonder voor de deur en uitzicht op zee. We kunnen nog een uurtje in de zon zitten, daarna wordt het te koud, want er waait een straf windje over het water.

Er moet draadloos internet zijn, maar in de camper lukt het niet. Ik ga buiten staan in de richting van de zendmast, netbook hoog gehouden alsof ik de god van Wifi aanroep en ik krijg verbinding en kan zo nog net op tijd mijn bibliotheekboeken verlengen.

• 01 Juni 2011 - 16:47

Sag:

Had nog helemaal niet gezien dat jullie DoDo ook in letters neer hebben gezet. Leuk hoor. Het picknick tafelgebeuren is wel een leuk projectje voor papa als hij klaar is met de schuur ;-)