Nieuwe vergezichten - Reisverslag uit Bispgården, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Nieuwe vergezichten - Reisverslag uit Bispgården, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Nieuwe vergezichten

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

03 Juni 2011 | Zweden, Bispgården

vrijdag 3 juni 2011 (Bredsand) Sundvall (Z) - Bispgarden (Z) 109 km

Omdat Dodo al wat ouder is, komt ze wat langzaam op gang na een nachtje slapen. Normaal geeft dat niet, maar vanochtend moet ze meteen de helling op naar de uitgang en dat lukt dus niet.
Ruud laat haar weer zakken, probeert het nog eens, maar ook nu haalt ze het niet. Dan maar een andere kant langs en gelukkig lukt het dan wel.

Omdat we de kustweg een beetje zat zijn en ik in het camperboekje een plek heb gevonden meer het binnenland in, gaan we naar Bispgarden, richting het noordoosten. Het is niet ver rijden, dus we vertrekken laat en doen het op ons gemak.

De weg voert langs de rivier de Indal, een mooie afwisselende route. We drinken koffie op een picknickplaats die is voorzien van een hutje, een binnen- en buitenkookgelegenheid, BBQ, toilet en diverse picknicktafels. En niet te vergeten een gastenboek.
Terwijl wij onze koffie drinken komt er een familie van 5 + hond met koelboxen, kleden, kussens en een BBQ naar beneden. Allemaal uit een niet al te grote auto.

Ook de lunchplek is de moeite waard. Zo keutelen we verder tot Bispgarden en vandaar enigszins de bushbush in naar de camperplek. Het is op het terrein van een Nederlands echtpaar (Ronald en Jolanda), dat er sinds 4 jaar min of meer woont.
Ze heten ons van harte welkom en vooral Jolanda is enigszins aangedaan vanwege onze camper, ze hebben jaren dezelfde gehad en missen hem nog steeds.

Met uitzondering van stroom, is het terrein van alle noodzakelijke dingen voorzien. We wandelen (nou ja, worstelen) de berg op via een ruige brandgang. Een deel van de bosbessenoogst gaat hierbij verloren. De elanden blijven ook nu uit onze buurt.
We halen de top en kijken uit op een nieuwe berg vol bomen. Op mijn verzoek gaan we dezelfde weg terug, dat is al moeilijk genoeg, je bent hier zo verdwaald.

Na een lekkere douche en maaltijd lezen we tot het niet donker wordt en gaan dan toch maar slapen.