Palenque - Campéche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Palenque - Campéche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Palenque - Campéche

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

31 Januari 2007 | Mexico, Campeche

Dag 17

Rumoerig hotel, in de hal werd tot laat luid gepraat, wat erg doorklonk. We moeten om 8 uur met de bus mee, dus op tijd opstaan. Veel taxi's zijn vol, maar Wil haalt er een op bij de hoek van de straat.

De busrit duurt ca. 6 uur, maar door de onderbrekingen; zoals een wapen/drugscontrole en stops bij diverse busstations, valt het wel mee. We komen langs een soort wetlands, met heel veel watervogels.
Ook een stuk langs een brede rivier. Plotseling komen we bij de kust, waar weinig strand lijkt te zijn. Wel veel kleine vissersboten. Héél, héél veel grauwe pelikanen. Ieder paaltje, ieder stukje steiger wordt bezeten door pelikanen.

In Campéche gaan we naar hostal Pirata. Leuk hostal met binnenplaatsje en 2 dakterrassen, waarvan 1 bij onze kamers. Die lijken meer op cellen, zo klein.
We gaan snel op zoek naar een plek om te lunchen en lopen door de poort van de oude vestingmuur richting boulevard en zee, Alles wat we (uiteindelijk) vinden is MacD, BKing, KFC en VIPS. Bij de laatste eten we toch maar iets.

We hadden al een heel eind gelopen en gaan dezelfde weg, langs het water, terug. Een man heeft net een grote; een madrigal.
Wij zien gepen en andere vissen.
We zoeken en vinden het Muséo de Pintura in het fort Santa Rosa, maar de poort is op slot. Terug naar het hostal, biertje drinken en internetten.

Daarna willen we naar restaurant Langoustine, maar van de taxichauffeur krijgen we te horen dat het restaurant om 19.00 uur dicht gaat.
Uitstappen maar dus en eten in het restaurant aan de Zocálo. Mooi op de zuilengalerij. Het duurt wel wat lang, maar het zit er erg leuk. Er werden ook nog TV(?) opnames gemaakt van de eters, wie weet komen we op de TV.

De Zocálo, evenals de hele historische binnenstad ziet er keurig verzorgd uit, allemaal in pastelkleuren geschilderde, aaneengesloten frontjes. Weinig bars, winkels, restaurants.
Het leven speelt zich buiten de stadspoorten af. We zitten nog even na op ons dakterras en praten met twee jonge Duitsers uit Jena.