Nasi goreng en kerstkaarten - Reisverslag uit Moulay Idriss, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Nasi goreng en kerstkaarten - Reisverslag uit Moulay Idriss, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Nasi goreng en kerstkaarten

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

22 April 2013 | Marokko, Moulay Idriss

22 april 2013 Moulay Idriss


We hebben hard gewerkt de afgelopen dagen, het is tijd voor een rustdag. Dankzij de hoogte waarop we zitten, is het aangenaam koel. De uiltjes zitten weer bij hun hol, maar een ervan komt ook regelmatig even buurten op de boomstronk zo'n 15 m bij ons vandaan.
Het is een prettige, rustige camping met veel bloemen en bomen. Het sanitair houdt niet over, maar er zijn warme douches, 24 uur per dag stroom en om 08.00 uur komt de bakker langs met brood. Even daarna de beheerder met muntthee (mierzoet). Wat wil een mens nog meer. Internet, maar dat is er niet.

Boek uitgelezen (Ruud is helemaal blij met de E-reader), routes gepland, sms met APK kosten Renault ontvangen (minder leuk) en aan kerstkaarten gewerkt.
Wien maakt nasi goreng, die we bij ons binnen opeten, omdat het buiten toch al te fris is. Ik verruil mijn zomerdekbed weer voor mijn winterdekbed. Ruud had de switch nog niet gemaakt, die lag lekker.

Vandaag 42 jaar geleden was ik in Fes, waar ik toen een koperen bord heb gekocht. Achterop staan mijn naam en de datum ingeslagen, daarom weet ik het.
Destijds voelde ik me als jonge vrouw niet altijd even prettig in Marokko. Of het komt door mijn grijze haren en rimpels, of door de grote veranderingen sinds koning Mohammed VI (1999) weet ik niet, maar we voelen ons totaal niet ongemakkelijk.
Als je naar mensen lacht of zwaait, ze reageren allemaal leuk. Hulpvaardig en gastvrij. Tot nog toe geen klagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Moulay Idriss

Ruud en Birgit

Via zuidoost Europa reizen we naar en door Turkije

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 169363

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 21 Mei 2016

Naar de hak van de laars

24 April 2014 - 10 Juni 2014

Rondje Europa

08 April 2013 - 31 Mei 2013

Marokko

02 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Op weg naar Turkije

27 Mei 2011 - 06 Juli 2011

Op weg naar het Noorden

08 Oktober 2010 - 06 November 2010

Op weg naar het zuiden

12 April 2010 - 13 Mei 2010

Mijn eerste reis

15 Januari 2007 - 24 Februari 2007

Mexico

Landen bezocht: