Mexico City - Puebla - Reisverslag uit Puebla, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Mexico City - Puebla - Reisverslag uit Puebla, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Mexico City - Puebla

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

20 Januari 2007 | Mexico, Puebla

Dag 6

Omdat de bus naar Puebla pas 's middags vertrekt, laten we de bagage achter in het hotel en lopen naar de Zocaló, vanwaar de Turibus vertrekt. We krijgen ouderenkorting! Het is erg rustig we kunnen zitten waar we willen.
Bovenop is het weliswaar aardig fris, maar we blijven toch zitten.

Een deel van de route kennen we natuurlijk al door onze omzwervingen door de stad. We komen door het Chapultepec Park, dat heel groot is. Er zijn meren, kermissen met enorme 8-banen, grote grasvelden. Veel beelden en andere kunstwerken van o.a. Diego de Rivera.

Het is zaterdag, het is druk op straat en in de parken. We rijden door de Colonials (gegoede stadswijken), waar in veel gevallen de rijke bewoners inmiddels naar weer nieuwere wijken zijn vertrokken. Er staan nog wel veel mooie huizen, deels Califonian Colonial en deels Art Deco, maar er is ook veel verdwenen.

Gedurende de drie uur durende rit krijgen we via de koptelefoon veel informatie en uitleg over standbeelden, gebouwen, wegen en wijken enz. Eigenlijk moet je zo'n tocht maken aan het begin van je verblijf maken; het brengt je op ideeën.

Lunch bij Salon de Luz aan de Gante; traditioneel qua uiterlijk en bediening. Lekkere sandwich en een mannetje dat de WC deur voor je openhoudt.

We halen de bagage uit het hotel en nemen een taxi naar busstation TAPO bij Station Oriente. Het is maar goed dat we vroeg zijn, het toch nog een heel gedoe voor we bij de juiste gate zijn. Wat een enorme mierenhoop!
De bus is heel comfortabel, alleen jammer van de TV, maar daar zullen we aan moeten wennen vrees ik.

In Puebla regelen we via de Tourist Information ons hotel San Miquel. De man aan de telefoon moet veel lachen en we vragen ons af wat er zo grappig is. Helemaal als er bij het taxiloket, waar we onze bestemming opgeven, ook gegniffeld wordt. Toeval??

De eerste aanblik van de stad is niet geweldig, maar naarmate we dichter bij het centrum komen wordt het beter. Met het hotel lijkt niets mis. Na het inchecken gaan we snel op zoek naar een restaurant en een eindje verderop in de straat vinden we Fonda de Sta. Clara, dat ook vermeld staat in de L.P.

Hier maken we kennis met een echt lekker biertje, Bohemia. Wil en ik eten de lokale specialiteit "mole poblana"; de mole is een op chocolade gebaseerde saus. Bijzonder, maar zeker lekker. Ruud en Mieke doen het zonder de mole.
Na een, helaas alweer, slecht kopje koffie, leggen we nog een klaverjasje en gaan dan naar bed.