Acayucan - Tuxtla Gutiérrez - Reisverslag uit Tuxtla Gutiérrez, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Acayucan - Tuxtla Gutiérrez - Reisverslag uit Tuxtla Gutiérrez, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Acayucan - Tuxtla Gutiérrez

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

25 Januari 2007 | Mexico, Tuxtla Gutiérrez

Dag 11

Hoewel we niet vroeg op hoeven, komt van uitslapen niet veel; een luidspreker, toeterende auto's, schreeuwende vogels enz. zorgen daar wel voor.
Ontbijt in het hotel. Helaas geen jugo de naranga, maar wel geroosterd volkorenbrood! Ruud vraagt gekookte eieren en daar raken ze even van in de war, maar ze regelen het.

Hierna begint het grote tijdverdrijven weer. De stad (groot woord) bekijken, niets bijzonders. Wel opvallend is het aantal stoffenwinkels. Tot nog toe waren het de schoenenwinkels die de overhand hadden, maar hier zijn de stoffenwinkels zeker zo populair.
Mieke koopt een stuk borduurstof; ze wil een kleed met Mexicaanse motieven borduren voor achter het bed.

Koffie gedronken en even met Wil terug naar het hotel om boek enz. te halen. In het hotel worden we allervriendelijkst en uitgebreid voorzien van informatie over de streek Chiapas.
Terug op de Plaza brengen we de tijd lezend en schrijvend door tot we de lunch bij Arcos del Parque. Hierna halen we de koffers op bij het hotel en nemen een taxi naar het busstation. Ook hier weer wachten op een te late bus.

Het landschap noch de films kunnen boeien, dus het werd een lange rit. Onderweg langdurig regen. Bij aankomst in Tuxtla Gutiérrez is het gelukkig droog en warmer dan in de voorgaande dagen.

Met een taxi naar hotel Catedral, waar meerdere mensen aan het inchecken zijn. Gelukkig blijken er voor ons nog een paar kamers te zijn. Redelijk groot en schoon, evenals de badkamer.

We gaan direct op zoek naar een eetgelegenheid. Richting de kathedraal, die mooi wit en groot oplicht in het donker. De "opengewerkte" toren is van binnenuit verlicht, wat een mooi effect geeft.
De kathedraal en het stadhuis worden door de Avenida Central gescheiden van het grote plein. Na een kleine zoektocht belanden we in een leeg restaurant aan de zijkant van het plein.