Nogmaals de 60+ bus. - Reisverslag uit Ramberg, Noorwegen van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Nogmaals de 60+ bus. - Reisverslag uit Ramberg, Noorwegen van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Nogmaals de 60+ bus.

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

13 Juni 2011 | Noorwegen, Ramberg

maandag 13 juni 2011 Ramberg (N) - A - Ramberg 60 km

Vandaag weer een 60+ ritje met DoDo. Het weer is omgeslagen, bewolkt en wat kouder. We gaan met zijn allen naar A in Lofoten, het zuidelijkste dorp.

Onderweg veel moois te zien. Allemaal vissersdorpen, met rorbuen (vissershutten) en droogrekken. De dag ruikt naar vis. In een van de dorpen (Reine), zijn de huizen in plaats van het gebruikelijk rood, okergeel geschilderd. Niet verkeerd.

Mooie vergezichten en baaien. Ook de flora is weer interessant. Veel orchideeën.
Onderweg voornamelijk campers. Binnenkort komen er bordjes voor de elanden "pas op voor overstekende campers".

De veerhaven van Moskenes even bezocht, hier vandaan gaan Jan en Mart morgen terug naar Bodo. In A hopen we zeearenden te zien, maar het blijft bij meeuwen. Als we te dicht bij een nest komen (hadden we niet gezien) worden Ruud en ik "aangevallen" door een meeuw. Hij scheert luidschreeuwend over ons hoofd en dat is toch niet prettig.
Lunch in de bus en dan retour camping.

Intussen is de lucht weer opgeklaard, de donkere wolken blijven achter de bergen hangen. Mart en ik maken nog een strandwandeling en zetten die al boulderend voort tot het puntje aan de overkant van de baai.

Weer lekker samen gegeten, nagepraat en dan naar bed.

• 15 Juni 2011 - 05:00

Sag:

En?? Hebben jullie ditmaal gekookt?

• 18 Juni 2011 - 15:41

Marion:

stinkie stink is een beauty van een foto een winnaar ,,groetjes