Nog een gedwongen rustdag - Reisverslag uit Alsvåg, Noorwegen van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Nog een gedwongen rustdag - Reisverslag uit Alsvåg, Noorwegen van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Nog een gedwongen rustdag

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

20 Juni 2011 | Noorwegen, Alsvåg

maandag 20 juni 2011 Toftenes Camping(N) 0 km

Nadat we gisteravond de wolken over de bergen aan zagen komen rollen, verbaast het ons vanmorgen niet dat het geheel bewolkt is.
Ruud heeft redelijk goed geslapen en na het wassen en aankleden roept hij vrolijk "ik ben weer als nieuw". Op hetzelfde moment doet hij iets ondefinieerbaars en treft hem een verse pijnaanval, waarna hij op zijn knieën ligt te krimpen van de pijn.
Ibuprofen en nog zeker een dagje rustig aan dus.

Hij brengt de dag grotendeels lezend door in de bijrijdersfauteuil. We hebben gelukkig pas geleden ontdekt dat deze stoel omgedraaid kan worden .
Ik leeg de toiletcassette, vul de schoonwatertank aan met een paar volle emmers, maak een wandelingetje, lees (spannend boek, "de Verspieder"), sudoku (een hele moeilijke die ik niet uitkrijg) en net inter (o.a. www.askr.no, gaaf).

Voor de rest is het net als een dagje thuis. Kopje koffie, boterhammetje, kopje thee, kopje koffie, glaasje wijn, avondeten. Maar...., thuis zien we niet vanuit ons eetkamerraam een voor ons onbekende eend, meeuwen die nesten van hun soortgenoten leegroven, ruzie maken met scholeksters, eb en vloed en wolken die langs bergen drijven.
De eend hebben we inmiddels gedetermineerd (internet), het is een mannetje grote zeeëend.

Het is hier heel rustig, alleen wij en een caravan met een Nederlands echtpaar, waarvan de vrouw gehandicapt is.
In de loop van de middag is het gaan regenen, maar dat is weer over. Kijken wat morgen brengt.

Even over Dodo: de naam is op drie dingen gebaseerd: als herinnering aan Ruud zijn moeder Do (1913-2010), op Dappere Dodo, de avonturier en op de uitgestorven Dodo, want ze is al bijna 20 jaar oud.

• 20 Juni 2011 - 19:44

Lennard En Kirsten:

Wat een pech...... maar het meest vervelende is dat het zo'n pijn doet. Helaas geen remedie om het op te lossen. Enige dat ik kan wensen is dat het weer snel over gaat en dat jullie je reis mogen vervolgend. Het is namelijk bijzonder mooi om al die foto's te zien. Meer Noorwegen dan dat bestaat volgens mij niet. Verschrikkelijk mooi.

Geniet er van en tot snel horens.

• 20 Juni 2011 - 19:46

Lennard En Kirsten:

O ja, degene die de patient moet verzorgen, is ook altijd een beetje zielig. Dus Birgit, al het beste toegewenst!!

• 21 Juni 2011 - 12:14

Marion:

dat is dan een campingplaats met 2 gehandicapten :-)

• 21 Juni 2011 - 12:14

Marion:

ps. sterkte ruud met je rug en goed strekken , veel strekken !!!

• 22 Juni 2011 - 14:17

Lisa En Jan:

Wat een belevenissen zeg.... Ruud volhouden... uit mijn zeemans tijd begreep ik dat de beste remedie is een flinke borrel tegen de pijn maar helpt ook voor veel andere ongenoegens, let op, alles met mate natuurlijk...
    Birgit... zo'n eidereend op tafel doet ook goed tegen pijn je rug... pootjes omhoog en met honing bestreken, tikkie doorgebraden. Je moet hem alleen nog wel even vangen !
    Veel plezier en blijf schrijven, tot ziens

• 23 Juni 2011 - 04:51

Sag:

Ik denk Noorwegen (of is het inmiddels Finland?) Sauna, sauna sauna. Warmte is goed voor je rug en je duikt meteen in het echte Noorse leven.

Dikke kussen,
    Sag