Istanbul - Edirne - Reisverslag uit Çukurelma, Turkije van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Istanbul - Edirne - Reisverslag uit Çukurelma, Turkije van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Istanbul - Edirne

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

08 Juni 2012 | Turkije, Çukurelma

Na een nacht vol verkeersgeluiden, hondengeblaf, hanengekraai en muezzingezang, breekt de dag toch weer gewoon aan. Wien en ik halen brood en wat andere boodschappen en na het ontbijt storten we ons weer in het verkeer van Istanbul.
We komen zonder problemen op de snelweg naar Edirne. Het tolpasjes apparaat piept als Ruud het kaartje er voor houdt en we nemen aan dat dat goed is.

Het is onvoorstelbaar hoe veel er gebouwd is en wordt sinds ons laatste bezoek. Turkije rukt letterlijk op naar het westen.
Het landschap wordt steeds vlakker. De eerste oogsten zijn al binnen, het eerste gras gesneden.
We zijn het niet meer gewend, uren op de snelweg en na de niet zo goede nacht, dommel ik nog even weg.Het tolpoortje bij de afslag doet keurig de slagboom open nadat we het pasje doorhalen, dus dat is gelukt.

De camping bij Edirne bestaat ook al niet meer, zo ontdekken we na ettelijke kms heen en weer langs dezelfde weg. Deze heeft namelijk een middenberm, dus dat betekent kms doorrijden voor je weer de andere kant op kunt.
We zien een bordje Hotel Londra camping en volgen dat de hele stad door en daarna vragen e maar weer eens. Het blijkt bij de grens te zijn.

Als we het eindelijk gevonden hebben, blijkt het gewoon een hotel te zijn en de camping is niet meer.
We zuchten diep en vragen of we misschien toch op het parkeerterrein mogen staan. Ze vinden het goed en we zoeken een plek.
Als we net goed en wel de luifels uitgedraaid hebben vanwege de zon, komt de receptionist ons zeggen dat we op de draaiplek van de bussen staan en of we op het verlaten benzinestation ernaast willen gaan staan.
We hebben en zullen geen bus zien draaien, maar het zal wel voor het gezicht geweest zijn.

Er zitten twee mannen in uniform en we vragen wat ze in het hotel voor functie hebben.
Het blijkt dat ze deel uitmaken van de Edirne City Band en ze worden hier opgehaald. Ze zitten een pilsje te drinken en de oudste vertelt dat wij geluk hebben; in Turkije moeten mensen hun hele leven werken, vakantie is er niet bij. We kunnen hem slechts gelijk geven.
Als ze weg moeten krijgen wij het overgebleven blik bier, want dat kunnen ze in de bus niet meenemen.

Omdat wij bijzonder goed nieuws hebben gekregen vandaag, trakteren we Piet en Wien op avondeten in het restaurant. Het is lekker. Helaas zijn de in grote getale aanwezige muggen reden om al vroeg de bloedhete camper in te gaan.

• 12 Juni 2012 - 00:23

Lennard:

Ben benieuwd naar het goede nieuws, maar als het een traktatie waard is dan is het ook wel goed.

• 12 Juni 2012 - 16:40

Sag:

Ene... wordt dat goede nieuws niet meer gedeeld via mail of skype? Is het het goede nieuws wat ik denk dat het is?