Koninginnedag in Marokko - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Koninginnedag in Marokko - Reisverslag uit Merzouga, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Koninginnedag in Marokko

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

30 April 2013 | Marokko, Merzouga

30 april 2013 Merzouga

Uitstekend geslapen. Om half negen komt Mohamed brood brengen en ook nog een pannenkoek voor ons elk.
PiWi zijn er nog uit geweest voor de zonsopgang, maar die was al op helaas. Onze Franse redder in nood komt langs en bekijkt de boel. Volgens hem kunnen we makkelijk met die ene accu toe, de meeste campers hebben er maar een. Hij tapet de losse eindjes vast, schroeft de stoel weer op zijn plaats en klaar is Frans.
Hierna kijk ik, af en toe samen met Ruud) naar de abdicatie (lelijke jurk Maxima) en stukjes van de inhuldiging (mooi gewaad Maxima).

Mohamed heeft gevraagd of we, evenals de Fransen, willen lunchen in zijn restaurant vanmiddag. Dat willen we wel.
Hij zal ons om half een komen halen. Het wordt half twee, maar voor Mohamed is het nog maar half een; hij trekt zich niets aan van de gisteren ingegane zomertijd.
Het is een uitgebreide maaltijd, met linzensoep, couscous met groenten en kip (prachtig opgemaakt), toetje, fruit en thee (à € 9,- p.p.). Lekker.
Het waait vandaag een stuk minder, dat is wel prettig. Het enige smetje in dit paradijs zijn de bijtvliegen, maar ze lijken wel gevoelig voor jungle oil.

In de namiddag lopen we naar het dorp, althans die ene straat waar souvenir- en levensmiddelenwinkeltjes afgewisseld worden met restaurantjes. Het is er een stoffige boel.
Op het dakterras van een van de restaurantjes drinken we een lekker glas versgeperste sinaasappelsap. Het zit er heerlijk, met uitzicht op de prachtige zandduinen.

Zodra we terug zijn, gaan Piet, Ruud en ik naar de duinen om de zonsondergang mee te maken. We willen eigenlijk het hoge duin (150 m) op, maar daarvoor zijn we al te laat.
Ik klim nog een halfhoog bergje op, Piet en Ruud gaan een andere kant op en komen wat dromedarissen tegen. Het is praktisch windstil, lekker temperatuurtje ook. We kunnen buiten eten en eindelijk wat langer buiten zitten.

• 01 Mei 2013 - 19:08

Sonja:

Ondertussen in Velserbroek: bloemkool met witte saus, karbonade, rijst. De zon is nog lang niet onder.